fbpx
Studio Vitamin D WhatsApp
Studio Vitamind D
Online Fit at Home

Zet die online sessie in bewéging!

10 tips voor meer beweging in je online sessie

Minder reizen, minder afleiding en meer focus op wat je wilt. Zomaar wat voordelen van de nieuwe manier van werken en leven. Maar hoe zorg je ervoor dat je de tijd achter je scherm ook leuk en effectief indeelt? Wij hebben 10 tips voor jou om meer beweging in online sessie te creëren.

 

  1. Richt je home-office in en bereid je voor. Met de juiste materialen maak je van je online sessie een geslaagd event. Een microfoon, de juiste verlichting, een headset en een opgeruimde omgeving geven je de focus die je nodig hebt.
  2. Zoek eens een andere plek om in te loggen. Ga naar buiten, ga naar je favoriete plek en ontdek wat dit doet voor je fysieke en mentale gestel!
  3. Verschijn fris ten tonele. Ondanks dat je voor een online sessie niet naar iemand toe hoeft, voel je je altijd beter wanneer je jezelf verzorgt. Je ziet jezelf in het scherm en het is dan altijd fijner als je daar blij van wordt. 
  4. Maak écht contact. Begin de online sessie niet direct met de inhoud maar laat zien dat je elkaar ‘kent’ en ziet. Begroet elkaar, deel jouw omgeving en laat weten hoe je je vandaag voelt. Op die manier voel je je meer ontspannen en wordt er verbinding gemaakt, ondanks dat je niet fysiek bij elkaar bent.
  5. Zet muziek op via een externe bron. Muziek maakt je blij, dat weten we allemaal. Zorg er dan ook voor dat je aan het begin en aan het einde van een sessie muziek aanzet die past bij de setting. Zo creëer je direct een goede ik-heb-er-zin-in-sfeer.
  6. Bedenk out-of-the-box-acties. Om de lachspieren aan te zetten kun je de online sessie doorbreken met een activiteit. Laat de deelnemers een bepaald voorwerp zoeken in huis en wie als eerste terugkomt wint. Of deel een rekensom, een vraagstuk of andere puzzle om de creativiteit te boosten.
  7. Deel inspiratie: Raak jij ergens door geïnspireerd? Deel dit dan met anderen. Zo krijg je eens andere info naast de inhoud waar de sessie over gaat.
  8. Bewéég tijdens de sessie. Je hoeft niet per se te zitten als je een online sessie volgt. Met een selfie-stick of een goede headset kun je zelfs naar buiten. We zitten al zoveel binnen en dat gaat inmiddels ten koste van onze gezondheid.
  9. Las voldoende pauzes in en log dan echt even uit. Om ook te genieten van deze nieuwe manier van werken kun je je eigen ritme maken. Las breaks in, bewaak je agenda en werk op de momenten die het jou uitkomt.
  10. Zorg voor humor, luchtigheid en buitenlucht. Doe eens mee met de online trainingsessies van VITAMIND of organiseer een wekelijks beweegmoment met je team! Wij komen graag langs om te kijken naar hoe we meer energie in jouw team kunnen brengen. Online of real-life, alles kan!

 

 
Bij VITAMIND is men gespecialiseerd in bewegen, eten en ontspannen op een natuurlijke manier. Wil jij deze buitengewone manier van fitness ontdekken voor jezelf of voor je team, stuur ons dan een bericht.